Programi Blog Brezpla─Źne vsebine Nu┼ía Gnezda VSI PROGRAMI Prijava

4 KORAKI DO ZDRAVE SAMOPODOBE PO PORODU

Ko se sprašujemo, kakšni smo, se to obi─Źajno nanaša na našo samopodobo. ┼Żenske oziroma mamice po porodu so lahko pogosto pretirano osredoto─Źene na vrednotenje telesne samopodobe, kar lahko vodi do veliko neprijetnih misli in ob─Źutkov. Te pa prepogosto povezujejo s sabo kot osebo in kot ┼żensko, ki ┼żivi v telesu, ki je nosilo in rodilo otroka.

Kaj odra┼ża naša samopodoba?

Samopodoba je preprosto povedano naša predstava o tem, kdo smo, kakšni smo in kaj po─Źnemo.  Mo─Źno je povezana s tem, kako se predstavljamo svetu. Na podlagi vrednotenja samopodobe je pogosto tudi naše vedenje v skladu s tem, kakšen ─Źlovek verjamemo in mislimo, da smo. ┼Żal je prepogosto samopodoba popolnoma subjektivna in velikokrat neskladna z našim dejanskim stanjem!

Zakaj je naša samopodoba tako subjektivna in pogosto odra┼ża kriti─Źnost do sebe?

Pomembno vlogo pri tem odigrajo naši mo┼żgani. V ve─Źini primerov lahko vidijo in dojemajo nas same veliko bolj kriti─Źno in odmaknjeno od realnega stanja. Prednost ─Źloveških mo┼żganov je (imela) evolucijski pomen, da bi se zaš─Źitili pred nevarnostjo, da bi se izboljšali in imeli ve─Źjo verjetnost, da bomo zadovoljevali potrebe, uresni─Źevali ┼żelje, poskrbeli za sebe in pre┼żiveli, itd. Po porodu so ┼żenske oziroma mamice ranljive tako psihološko kot fizi─Źno in pri tem se je pomembno zavedati, da se nam ni treba kritizirati in kriviti, zato da bi se zaš─Źitili. Nevarnost, ki si ji pogosto predstavljamo je ta, da nam bodo drugi dali negativne povratne informacije o našem izgledu, ─Źeprav je pogosto okolica v resnici razumevajo─Źa in podpirajo─Źa.

 

To lahko zelo negativno vpliva na mišljenje in po─Źutje vseh ljudi, ne samo mamic. Pojavi se notranja kritika, ki je pogosto povod za neprijetna ─Źustva. Notranja kritika pogosto izvira iz nezadovoljstva z nekim stanjem oziroma nedoseganja ciljev, ki pa niso vedno najbolj realni ali dosegljivi. Ne, ker jih mi ne bi mogli sode─Źi, ampak ker v nekih trenutkih niso dostopni, potrebni, jasni, realni ali pa sploh smiselno formulirani. Predstavljajo neke ideale in ne konkretno rešljive probleme. In mo┼żgani lahko ob neuspehih kritizirajo, nimajo pa v resnici prave podlage. Od tod lahko mamice izkrivljeno do┼żivljajo svoje telo in s tem kriti─Źne mo┼żgane le še hranijo. Naj povem, da bodo mo┼żgani VEDNO kriti─Źni, mi se pa moramo nau─Źiti ‘‘kako jih ne poslušati‘‘!

 Koraki do zdrave samopodobe

Najprej naj opomnim, da cilj izboljšanja samopodobe ni le to, da bi se za─Źeli zavedati svojih kvalitet, ampak, da v temeljih spremenimo svoj odnos do sebe in da razvijemo ljubezen do sebe. Kako bi lahko pogledala nase in sebe ocenila na bolj zdrav na─Źin in tako razvila bolj zdravo samopodobo in ljubezen do sebe?

1. Korak – Ozaveš─Źanje o pravih informacijah glede zdrave samopodobe.

Zdrava samopodoba vklju─Źuje sliko o sebi (kdo in kakšen sem jaz) in pozitivno vrednotenje sebe kot celote. Zdrava samopodoba pomeni:

  • da ima posameznik realno sliko o sebi.
  • da se zaveda svojih kvalitet,
  • pozna svoje nevtralne in negativne lastnosti, vendar pa se zaradi negativnih lastnosti
  • ne po─Źuti manjvrednega (samo sprejemanje).

 

2. Korak – Ozaveš─Źanje idealov in predstav današnje dru┼żbe

Ozaveš─Źanje je pri spremembah vedno zelo pomembno. ─îe ne ozavestimo kaj je problem, bomo te┼żko naslovili spremembe in se jih lotili na ustrezen na─Źin. Ozaveš─Źaj, da danes ┼żivimo v dru┼żbi, ki je pre┼żeta z ideali in predstavami, ki ne odra┼żajo realnega stanja telesa in tudi ne uma. Telesna samopodoba je tako podvr┼żena idealom in nujno je zate, da za─Źneš prepoznavati vpliv telesnih idealov, vpliv kulture in dru┼żbe (sploh socialnih omre┼żij in današnjih medijev), dru┼żine oziroma vrstnikov.

 3. Korak – Prepoznavanje pogojene samopodobe in ljubezni do sebe

Prepoznaj trenutke, kdaj je tvoj pogled in odnos do samopodobe pogojen in ne brezpogojen (npr. OK sem samo takrat, ko nekaj naredim dobro ali perfektno) in skušaj biti do sebeso ─Źutna. Ko prepoznamo pogojeno samopodobo, je nujno ni┼żati kriterije – pogoje, pod katerimi naj bi bili OK. Nau─Źiti se moramo, da smo OK tudi takrat, ko ne delamo ni─Ź in po─Źivamo in imamo strije po trebuhu in kakšen kilogram preve─Ź. ─îeprav je danes zelo opevan slogan "ljubi sebe in svoje telo", pa je to v─Źasih te┼żje storiti kot re─Źi. Zato si dopusti, da bo sprejemanje proces, v katerem se boš u─Źila ni┼żati kriterije in višati ljubezen do sebe na razli─Źne na─Źine.

 4. Korak - Ustvarjanje bolj realne slike o sebi in sprejemanje

Tudi ustvarjanje bolj realne slike o sebi je proces. Najve─Źkrat se tega u─Źimo skozi izkušnje.  Zato bodi pozorna na svoje ranljivosti in si ponudi so─Źutje, a hkrati ozaveš─Źaj tudi svoja mo─Źna podro─Źja! Ta zagotovo obstajajo – opomni se na njih! Ko si boš ponudila so─Źutje, boš lahko za─Źela sprejemati tudi pomanjkljivosti in v tem procesu boš lahko za─Źela nase gledati bolj realno. Hkrati pa boš pridobivala prijetne izkušnje sama s sabo in lahko boš še naprej razvijala so─Źutje do sebe, ki je nujno potrebno za tvoje vsakdanje funkcioniranje. So─Źutje deluje kot kontra ute┼ż kriti─Źnim mo┼żganom.

 Dopusti si, da spreminjanje samopodobe traja.

─îe smo bili navajeni, da na sebe gledamo kriti─Źno in ne sprejemajo─Źe, potem lahko pri─Źakujemo, da nam kdaj ne bo uspelo slediti tem korakom. Zato je pomembno, da so naši cilji dolgoro─Źni in niso vezani samo na trenutno nezadovoljstvo. Tako lahko na dolgi rok razvijamo podporo in tolerantnost do sebe in za─Źnemo ceniti svoje osebnostne kvalitete, ter bolj korenito spreminjamo svoj na─Źin pohvale (se nau─Źimo pohvaliti druge in sebe, znamo sami poiskati pozitivne povratne informacije o sebi in ‘‘odbiti‘‘ negativne, s katerimi se ne strinjamo) in se u─Źimo dojemati in sprejemati kritiko na konstruktiven na─Źin (za─Źnemo lo─Źevati med osebo in vedenjem). Telesna samopodoba je le del naše celostne predstave o sebi. ─îetudi, se kdaj le ta zamaje in ni v skladu z našimi pri─Źakovanji in ideali dru┼żbe, lahko s tem ┼żivimo. ┼Żivimo lahko tudi s tem, da je telo po porodu telesno stanje, ki ga je mo─Ź spreminjati in preoblikovati. A ko je za to primeren ─Źas – sploh, ko govorimo o ─Źasu po porodu. Zadihaj, odpihni kriti─Źni um in se posveti svojim vrednotam. Prijetne ob─Źutke lahko ─Źrpaš drugje. In, ko bosta ─Źas in ti bolj pripravljena, lahko spremeniš poglede nase na bolj konstruktiven in funkcionalen na─Źin, kot to delaš sedaj. Z neustrezno kritiko ne moremo preoblikovati telesne samopodobe, lahko pa jo sprejmemo in spreminjanje odlo┼żimo na kasneje, ko je to bolj primerno.

 

Piše: 

Neva Kumer Pavlovi─ç, mag. psih.
 
 
Preberi ve─Ź
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.